viccansittliv - På denne bloggen skriver jeg om det jeg føler for å skrive om. Det som faller meg inn. Takk til du som leser bloggen min! :-) hits
Forside Add meg Om meg Kontakt

PÅ OVERNATTING

Heisann.

Nå er jeg til Maria og Lisa, jeg og Heilie skal overnatte her i natt.

Vi kom oppover istad, så nå spiser vi pizza🍕, drikker brus og slapper av framfor Tv'en.

Som dere vet så lå jeg og Heile i telt i natt. Så gikk jeg inn og la med kl 8 i morgest, fordi solen skinnet sånn i mot teltet, så ble liksom ikke varende der inne, klarte ikke å sove fordi det ble så varmt. Også sov jeg til kl 10:45 før jeg stod opp, ordnet meg og laget meg frokost sammen med Heilie.

Så ringte det på døra litt etter jeg hadde spist frokost, og da var det Lisa og Maria som kom på besøk. Så de har vært til oss så å si nesten hele dagen.

Etter en stund ble vi med Maria og Lisa til butikken, møtte Christina, satte oss ute litt på benkene og snakket litt før vi gikk oppover igjen.

Så det meste jeg har gjort i dag var å henge med dem, spist middag, også var vi en tur til Maria før i dag og skulle prøve å spille volleyball ute, men det var så mye vind, også ble volleyballnettet revet ned av vinden flere ganger... Også har vi hørt på musikk🎵🎶

• God kveld..😊

Da har vi fått satte opp telt i hagen, det å ligge i telt tilhører jo en del av sommeren da!✌🏕

I natt er det Heilie og meg som er så heldig og får være de første til å prøveligge i teltet første dagen det ble satt opp. Så det blir jo gøy da! Fått inn 2 luftmadrasser inn i teltet, så det blir nok mye bedre enn det har vært før, mykere b.l.a. Ikke sånn at man kjenner den harde bakken...

Også er det jo fint vær i tillegg da, så det er jo ekstra tommel opp det da.☀😂👍🌞

Snakkes👋

• HJEM FRA HYTTETUR PÅ LUSTADSTU

God kveld!

Da var jeg kommet hjem til pappa igjen etter 4 flotte dager på hyttetur sammen med tante W, Maria og Christina.

Her kommer bilder av hytta og inni hytta:

Vi har grillet og hatt det gøy!

Sånn, da ble det en liten visning av hytten og plassen vi var på.

Hytten ligger 4,5 mil fra Steinkjer.

Det var fint vær da vi kom dit, sol og veldig varmt. Vi kom vel fram kl 15:00.

Så fikk vi pakket ut litte granne og sett oss litt rundt. Det var ikke strøm eller innlagt vann der. Så hvis vi skulle vaske håret måtte vi vaske det i vannet ved hytta. Det var ferskvann.

Vi badet også litt etter vi var kommet fram.🏊

Her rodde vi i båt.

Også har vi tatt bilder ved Norges midtpunkt.

Også har vi spilt yatzy og kortspill. Da spilte bi Olsen, hopp i havet, gris og idiot. Vi har også hørt mye på musikk og spist masse godis som vi kjøpte før vi dro på hytta.

• HYTTETUR

God dag!😊

I dag skal jeg bli med tante Wanja på hyttetur til søndagen. Hun har leid en hytte som ligger 4mil unna Steinkjer.

Også skal Maria og Christina bli med oss, så det blir nok gøy. Men det er ikke strøm eller innlagt vann der, hytta ligger like ved et ferskvann. Så skal vi sikkert bade litte granne også. 🏊 Var nok meldt fint vær i helgen så ja.☀🌞

Så jeg kommer nok ikke til å skrive noen blogginnlegg i løpet av de neste 3-4 dagene.

Så skal vi nok grille også.🌭🌽🍔🍗🍖

• OVERNATTING

God kveld!

I natt skal jeg overnatte til Maria. Jeg var faktisk på overnatting i går og, men det var til Christina.

Jeg har ikke skrevet noen blogginnlegg siden jeg kom, så da kan jeg si litt om hva jeg har gjort siden jeg kom til papsen.

Mandag 20. Juni kom jeg jo hit. Så ble jeg hentet av Wenche på Verdal stasjon, var fint vær og varmt da jeg kom fram. Så når vi var hjemme til pappa så var det bare å ta seg en dusj og bytte om.

Så kom pappa hjem fra arbeid i 2-3 tiden tror jeg det var. Så satte vi ute å solen litt etter vi hadde spist middag. Maria og Lisa kom også innom en tur, så jeg fikk møtt dem litt før de måtte hjem. Også kom tante Wanja også på besøk en tur, jeg ble med hun hjem da hun skulle hjem. Så ble jeg kjørt hjem til pappa igjen 21:30 ca.

Tirsdag så møtte jeg Christina, og var på besøk til hun til vi hadde middag, men hun ble med oppover til oss da. Så fikk jeg lov til å overnatte til hun.

Så vi har sett på en film, the boy så vi på (skrekkfilm). Christina ble skikkelig redd og revet med i filmen, mens jeg bare lo litte granne.😂

Også har vi hørt på musikk og slappet av, snakket med noen og hatt det gøy.

I dag var det fint vær, sol og varmt. (Regnet i går). Vi gikk til meg i 2 tiden, så har vi vært sammen med Maria og.

Nå er jeg hos Maria, som sagt så skal jeg overnatte her i natt. Vi har sett på en skrekkfilm på netflix i stad. Vi så på hush (skrekkfilm). Den var bra, veldig nervepirrende og spennende.

Så nå slapper vi av, har litt vondt i hode enda, så jeg slapper av litt for å se om den forbaskede hodepinen gir seg snart...

Men ja, vi skal nok ha det gøy fordeom.😜 Er ikke så ille som den har vært i stad og før i dag, så begynner vel forhåpentligvis å gi seg snart da.

Skulle bare komme med en liten oppdatering!✌

Det var i alle fall godt å komme tilbake til pappa og til trønderlag igjen ja!!😃 Liker meg godt her jeg!❤

• WHAT NEXT?

God kveld!

Da var vi kommet hjem igjen etter en helg på Hemnes. Har vært drittvær i helga... Vi som skulle på båttur, men det ble ikke noe av. Ikke så veldig koselig å sitte i en båt når det er skikkelig regnvær.

Men vi har da fått en fin helg selv om været ikke har falt på plass. Jeg har vært på besøk til en venninne som bor der, vi har b.l.a sett på film og snakket.

Også har jeg hørt mye på musikk i campingvogna.🎵🎶 Slappet av, spist godis og drukket brus.

Nå er det bare en ting som gjenstår. Og det er å pakke ferdig og ordne meg til i morgen tidlig, for neste reise!

Jeg drar med toget sørover i morgen, endelig! Skal til pappa, noe jeg gleder meg til!😊 Skulle egentlig reise i dag, men siden det var fritt for billetter måtte jeg heller reise i morgen. Så fant jeg ut at jeg ville ta toget som går på morgenen sånn at jeg er framme i en fin tid. Så toget mitt går i morgen kl 08:15 fra Mo i Rana, så skal jeg være i Verdal kl 13:10.

Skal bli godt å se familie og venner som jeg har der igjen! Og i dag har lillesøsteren min Arwen bursdag, så var jo litt synd at jeg ikke kunne komme i dag da, men men.. Ble sånn det ble..!

Får håpe at det ikke er så mye regndager i sommerferien når jeg er på besøk hos pappa da!😊 Sol er det beste!☀

Men vi snakkes, så dere som leser dette får ha en fin kveld videre da, så skal jeg se og få pakket resten til i morgen!😜

• ENDELIG SOMMERFERIE!☀🌸

Da har vi fått sommerferie gitt! Endelig! Skal bli godt med ferie i 2 mnd og 5 dager nå.

Fått karakterkortet, også ryddet vi gymsalen og klasserommet, så holdte rektor en tale først når vi kom på skolen og alle møttes i gymsalen.

Så nå skal jeg prøve å nyte mesteparten av ferien så godt jeg kan, eller skal jo selvsagt nye hele ferien da! Får håpe det er finvær mesteparten av sommerferien da, kjipt med regn og dårlig vær.

Tenk at jeg har fullført 9år på skolen med både oppturer og mange nedturer. Så blir jeg 10. Klassing til høsten. Tiden går veldig fort. Går fortere jo eldre man blir..! Rart med det der, men men.

Jeg vil i alle fall ønske alle sammen en god sommer! Prøv å nyt ferien så mye du kan!🌸🌺

Nå i helgen skal vi til Hemnes med campingvogna, så blir det kanskje båttur også. Så får dere oppdatering hva jeg skal i neste uke. Eller så oppdaterer jeg på søndag hva jeg skal.

Stor sommerklem fra meg da..!😊😝

Snakkes.👋

• #SOMMERBALL 2016📸🌸🌺

Her er 2 bilder av meg som ble tatt i går da vi hadde sommerball i gymsalen på ungdomsskolen. Ble kanskje litt, mye bedre kvalitet på disse bildene her.

Fullt liv i går!🙌

Lik til det andre innlegget mitt "sommerball 2016".

• DELT 3. PLASS

I dag har vi hatt mesterens mester dag på skolen. Det har vi ikke hatt før, men det går ut på at man konkurrerer mot hverandre.

Først møtte vi på klasserommet, så ble vi delt inn i grupper (noen kom på samme gruppe som noen fra a klassen), deretter dro vi opp til fotballbanen på barneskolen (ungdomsskolen og barneskolen er like ved hverandre), så var det flere stasjoner osv.

Jeg kom på gruppe 9. Så jeg startet da på post 9, som var om å hamre ned en spiker først.

Post 10 var sånn at man skulle løpe med ett dekk hengende i et tau rundt magen.

Post 11 var skiskyting uten ski. Var om å kaste 3 papirballer i en rockering.

Post 1 stod vi på en rekke også sprang/jogget vi så så lenge, også ble det høyere og høyere nivå, også blåste han i en fløyte når vi kunne starte.

Post 2 var en hvilepost siden vi manglet en lærer..

Post 3 var å springe 60 meteren.

Post 4 var lengdehopp.

Post 5 var 90 grader, man skulle sitte i 90 graders vinkel inntil en vegg, men var ikke heletiden vi satt i 90 da, men deg gikk bra fordi det var mange som ikke satt helt i 90 hele tiden, så da var det greit for oss og, siden det skal være likt for alle.

Men der tok det langt tid, så vi måtte på en annen post mens vi venta, og det var om å kaste piler på en blink. (3 piler). Siden det tok så langt tid på post 5, så fikk vi ta matpause, rektoren hadde fikset med grill, så da ble det grilling av pølser ved ungdomsskolen vår ute ved benkene, så alle som ville fikk hver sin pølse.🌭 (jeg hadde med meg 2stk pølser og pølsebrød i tillegg da).

Jeg fikk ikke deltatt på post nr 6, 7 og 8 da.

Da jeg og noen andre hadde spist dro vi opp til post nr 5 igjen, var fortsatt ikke ferdig de som var der. Så vi måtte vente enda mer. Og det var da vi gruppe 9 måtte på en annen post etter en stund.

Men så fikk vi startet etter en liten stund. Tok tiden⌛⏳⏱🕰 Tlf ble brukt til å ta tiden med. Det kjentes godt i knærne og fotene, men så ble det litt bedre etter en stund. Det lengste som ble klart var 1t og 15min. Jeg klarte å holde ut i 1t, 8min og noen sek. Eller vi MÅTTE avslutte siden det tok så langt tid, og de hadde og måtte gjøre klar til finale og superfinale. (Kunne sikkert klart lenger). Så jeg fikk en delt 3 plass med de som var igjen. Ikke verst det nei! 👍 Men det er en veldig tung øvelse, som kjennes godt. Spesielt i knærne.

Også har vi vært så heldig med været i dag og, sol og greier!☀

Det var en hinderløype som noen gutter og jenter fra 8. Og 9. Klassen måtte gjennomføre. Deretter ble det den beste gutten mot den beste jenta som måtte ta superfinale. Og jeg kan si at det var ei jente som vant!😊

Og vinneren får premie på fredag i gymsalen, da vi har avslutningen. Så blir det sommerferie på oss!😜

• SOMMERBALL 2016🌸🌺

God kveld!

I dag, kveld har vi hatt sommerball på skolen. Som vår klasse arrangerte. Sånn at vi fikk tjent inn litt penger til klassekassa b.l.a. Sånn at vi får litt inntekt til klassetur til 10. Klassen.

Ballet startet fra kl 18:30-23:00.

Det ble også kåret 15 priser. Noen som sang foran skolen. Så var det musikk også dans. 🎵🎶

Kommer nok noen flere bilder senere av meg, som ble tatt med en ordentlig kamera, eller bedre kamera enn mitt iPhone kamera.

Ha en fin kveld og natt da folkens!😴

• MUSIKKVIDEO

Nå har jeg fått karakter på musikkvideoen min. Alle i klassen ble delt opp i grupper for noen uker siden i musikken slik at man skulle lage en musikkvideo sammen, det var det siste vi gjorde før vi fikk standpunktkarakteren i musikk. Dette var siste året med musikk, fordi når jeg begynner i 10. Klasse etter sommerferien har vi ikke faget musikk eller Mat&Helse lengere.

Men jeg fikk en liten utfordring, fordi jeg laget musikkvideoen alene, men fikk hjelp til filmingen. Det gikk ganske bra da. Videoen ble jo bra da! Jeg tok sangen "When I look at you~Miley Cyrus.

Jeg lastet den opp på YouTube den 18. Mai. Så tenkte jeg heller å dele den på bloggen når jeg fikk karakteren, som jeg nå har fått. Du kan finne videoen på YouTube ved å søke på min YouTube-kanal "Victoria Anbakk". Eller du kan trykke på en link til musikkvideoen min som du finner hvis du trykker akkurat HER!

• DOVREGUBBENS HALL

Når vi kjørte til Mo på søndag som var, så stoppet vi på Dovrefjellet, ved Dovregubbens hall.

Siden jeg ikke har postet noe innlegg om det, så kom det heller nå. Her kommer noen flere bilder.📸

• FRIDAG

Da var jeg kommet hjem tidlig i dag og! Fikk fri i de to siste timene.😝

Men vi har også fri fra skolen i morgen. Fridag, siden det er eksamen for 10. Trinnet. Hihi.

Så da får jeg håpe at jeg blir frisk, har litt vondt i halsen, hodet og begynner kanskje og bli litt forkjølet...?

Huff så har vi drittvær her... Regn så klart..!☔🌧 Håper været blir finere utover dagen.

Jaja, skulle bare oppdatere litt.. I går var jeg ute i flere timer, da var det ikke regn.☂ Nå sitter jeg på rommet og hører på musikk og tenker for meg selv som vanlig.🎧

• GLOSSYBOX MAI

Da vi kom hjem i går kveld fra sydenturen hadde vi fått masse post, og der lå b.l.a glossybox'n min for Mai som kom mens vi har vært i Spania i 2 uker!📬📦

Dette var altså min siste glossybox for nå. 6 mnd abonnementet er brukt opp, tiden går jammen fort, med tanke på at det har gått et halvt år allerede siden desember!

Men nå skal jeg si litt om det jeg fikk i glossybox'n min.

SLEEK MAKE UP Pout Paint, color milkshake

Lekker "lipstain" der du selv kan velge dekkevnen.

GLAM OF SWEDEN Løsvipper

Mål løsvippen og klipp etter behov. Legg limet langs kanten på løsvippen og la limet tørke i 30 sekunder før du setter løsvippene så nært vipperaden som mulig.

BEBORAH LIPPMANN Love in the Dunes Nailpolish

Høykvalitets neglelakk. Neglelakkene inneholder blandt annet biotin og grønn te for å fremme neglene kvalitet.

GARINER Micellar Wipes

Skånsomme renseservietter. Alt i 1 rens som enkelt fjerner makeup og renser huden din. Disse passer for både normal og sensitiv hud.

DEODOC Intim Wipes

Disse er PH-balanserte og allergen-frie intimservietter.

Også fikk vi en bok med i denne boksen.

Håper du likte innlegget.😊

• MJØSA

Vi landet i Oslo på Gardermoen flyplass kl 11 på dagen. Tok langt tid før vi fikk bagasjen vår...! Så ble litt over 1 t til..! Også ble vi hentet av tante Runa.😊

Så kjørte vi først innom rema 1000 og handlet grillmat. Så kjørte vi til Runa's hytte i gaupefaret på Mjøsstrand på Feiring. Vi har koset oss med god grillmat, jordbær og blåbær til dessert.🍓

Også har vi vært og gått en tur ved Mjøsstrand. (Norges største innsjø).

Også har vi jobbet og hjulpet tante med litt forskjellig, jeg har slått plenen med plentraktoren, det var gøy.

Møtte på en vær på tur fra Mjøsstrand.

Også tok vi oss et koselig og varmt kveldsbad i boblebadet.

(Tillatelse fra de andre til å ha/bruke bilde BTW)

Så nå blir det rolig kveld, siden vi har en lang dag foran oss i morgen! Da skal vi kjøre til Nord-Norge og Mo i Rana.🚙

Ha en fin kveld videre da folkens!😊👍

• SISTE DAGEN I MALAGA

I dag er det siste dagen igjen her i Malaga før vi reiser hjemover til Norge igjen! Skal bli godt å komme til hjemlandet igjen kjenner jeg!🇳

Resten av dagen blir avslapning, pakke koffertene og spise ute i kveld. Vi skal opp i natt, kl 4. Da skal vi sjekke ut herfra og ta drosjen til flyplassen. 🚖✈ Så går flyet vårt halv 7 på lørdagen.🛫✈🛩🛬

Vi har solet oss stort sett hele dagen i dag, helt til kl 6.☀ Også badet vi litt og da.🏊 Jeg og Tommy gikk opp i halv 1 tiden, skiftet og dro ned og fikk oss en treningsøkt i dag og. 💪 Så tok vi alle lunsj som vanlig i halv 3/3 tiden. Også en liten stund etter lunsj dro vi ned igjen og fikk enda mer sol på kroppen.☀☀

Har hatt noen fine dager her i alle fall med mye soling, bading, shopping og spist ute på gode restauranter. Vært i Gibraltar på "rock tour" som det het.

#sydenferie2016

• FIN DAG I GIBRALTAR

I dag har vi vært i Gibraltar, som tilhører England. Var mange andre turister og som ble med. Vi ble hentet med en buss kl 08:30 tror jeg det var. Også satte vi på bussen i 2,5 time før vi var kommet fram! Vi måtte også ha med oss passene våre.

Vi var inne i en stor grotte, også så vi på aper!🐒🐵

Dette var folk, ikke statuer! Som gjorde det de gjorde for å få penger.💶💷💶

Litt etter vi hadde vært i grotten og sett på apene fikk vi fritid til å spise og shoppe, men alle sammen som var med på denne turen måtte møte opp igjen ved bussene kl 3. 🚌🚎Så kom vi fram til Fuengiorla i Malaga kl 17:25.

Var en fin tur da!😊👍 Fikk sett litt av hvert. Fin opplevelse. Også var det en guide som fortalte litt av hvert på engelsk og litt på fransk mens vi kjørte mot Gibraltar.