viccansittliv - På denne bloggen skriver jeg om det jeg føler for å skrive om. Det som faller meg inn. Takk til du som leser bloggen min! :-) hits
Forside Add meg Om meg Kontakt

DAGEN I BILDER

(Kommer masse bilder i dette innlegget)!

Etter frokost gikk vi langs strandpromenaden, forbi en stor borg også til kjøpesenteret Miramar. Det er 160 butikker der, og 20 restauranter! Ble litt shopping i dag og.🛍 Og spiste vi lunsj på en restaurant som heter tbg (the best burger) står det for.🍔

Sko som var hengt opp i strømledningen!😂

Gikk forbi en skatepark.

Største kjøpesenteret i Fuengirola i Malaga.

Ble ikke noe solings på meg i dag.☀ Fikk jo mye sol da vi gikk til kjøpesenteret. Skal jo sole oss mye i morgen og så, nok sol blir det nok ja!☀

Så mens mamma og bestemor var og solet seg lå jeg og Tommy lå i leiligheten og slappet av, jeg slappet av med musikk.🎶🎧

• 1 UKE IGJEN AV SYDENFERIEN!

God kveld folkens!

I dette innlegget kommer det masse bilder!📸📱

I dag er det akkurat 1 uke igjen av denne sydenturen, fordi vi reiser til Norge igjen neste lørdag på natta.

Og nå er vi kommet tilbake til leiligheten igjen, vi har vært ute og spist på en Kina restaurant som heter Mr. Wok. Kjempe god mat der! Også er det buffet. Vi kun hente så mye mat vi ville, og god dessert hadde de og!👍 Jeg spiste 2stk tallerkener med mat og et med dessert. Vi ble i alle fall veldig mett alle sammen.

Også har vi solet oss i dag.☀ Jeg og Tommy har badet litt.🏊 Også vært å trent litte granne før i dag.💪

I dag dro vi ned tidlig og solet oss.☀ Så det var ikke så mange folk rundt oss da, var godt og rolig.

Torsdag var vi og gikk en tur til stranda på kvelden. Også gikk vi i gjennom en veldig liten tunnel, den var veldig lav. Men jeg kunne gå uten at jeg måtte bøye meg, haha.😂👍

Ellers så har det bare vært soling og litt bading.☀🏊 Og avslapning med musikk b.l.a🎶🎧

Fredag i går satte vi ute på balkongen og bare så på den fine solnedgangen.🌅 Og snakket og hadde på litt bakgrunnsmusikk etterhvert.👍🎶🎧 Fikk tatt et fint bilde av en rosa himmel!👇

Ha en fin lørdagskveld videre!😊

• SHOPPING🛍

Halloen!

I dag startet vi ikke dagen med soling og bading.☀🏊 Etter frokost gikk vi til et stort kjøpesenter, Miramar heter det kjøpesenteret vi var på. Vi gikk langs strandpromenaden. Var skikkelig varmt da vi gikk dit.

Også var vi innom noen butikker før vi fant en cafe og spise på før bi dro inn til den store matbutikken og handlet litt der. Så tok vi drosjen tilbake når vi var ferdig der.

Noe av det jeg kjøpte:

Da vi kom tilbake, gikk vi opp i leiligheten med alt vi hadde kjøpt, også fikk vi byttet om til badetøy.👙 Så dro vi ned og solet oss i noen timer.☀ Mamma og bestemor badet ikke noe i det hele tatt, ikke i dag og ikke i går... Men jeg og Tommy var og tok oss noen svømmeturer. Må jo avkjøle seg litt når det er SÅÅ varmt som det er her til tider!😅😪🏊☀

Senere i kveld skal en dame synge i resepsjonen,så kan hende vi drar dit en tur og hører litt på levende musikk, så blir det nok masse voksne folk som danser med hverandre, slik som sist for noen dager siden.

• STORT MARKED I MALAGA

Noe av det første vi gjorde når vi stod opp var og spise litt også hente billettene til markedet vi var på i dag. Det er rigget opp masse boder med alt mulig ting og tang. I fuengirola (plassen vi er på) så bruker det å være sånn marked hver tirsdag.

Vi ble henta med bussen halv 10, også kom bussen tilbake kl 2, da ble vi henta og kjørt tilbake.

Litt før bussen var der, satte vi oss ned på en liten ute restaurant og drakk brus mens vi ventet.👍

Da vi kom tilbake til hotellrommet dro mamma og bestemor ned for å sole seg.☀ Men Tommy og jeg dro ned på fitness senteret og trente i 1t før vi gikk ned til bassenget. 💪🏊☀

Ellers så har vi spist middag oppe i leiligheten i dag, noen middager blir laget i leiligheten. Så nå ligge mamma og bestemor og sover middagshvile, mens jeg sitter og hører på musikk🎶🎧 og Tommy ser nå på TV.

God kveld videre da!😊

Hva har du gjort i dag da?

• LITT OM DAGEN I DAG (23. MAI).

Hei og god kveld!

I dag har vi badet og vært mye i solen.☀🏊☀

Spist lunsj i 2 tiden, var på hotellet litt før vi dro ned igjen og solet oss i 2timer til.

Så var jeg, mamma og bestemor å kjøpte litt matvarer og vanndunker før vi la oss ved solsengene.

Også har vi vært og spist på en Kina resturant litt senere på kvelden. God mat!

Var koselig det, men det kom så mange selgere... Mørkhudet folk og skulle selge alt mulig, forskjellige folk. Mamma ble vest lurt denne gangen og!😂 Det er jo bare å ikke se på dem, og si "no", men er jo ikke alltid de vil høre, de gir seg som oftest ikke før de har fått solgt noe! Men jaja.. Også stakk vi innom forskjellige butikker ved stranda mens vi gikk langs veien.👍

Også tok vi drosja tilbake til hotellet, så dro vi inn i resepsjonen når mamma hadde betalt for taxituren. Var fullt liv der! En dame som syngte og masse folk som var på dansegulvet og dansa.

Add meg på snapchat: Victoriaanbakk, så får du et lite innblikk av dagene her. Legger ut litt på my story.

• SØNDAG 22. MAI☀

Har vært kjempe varmt i dag, 30 grader! Allerede første dagen i solen har vi blitt litt solbrent! Vi har solet oss lenge i dag.☀ Men jeg ble bare litt solbrent på lårene, skille ved bikinitrusen. Får håpe aloe vera hjelper litt.

Jeg har i alle fall blitt litt brun i dag, fikk mye skille i alle fall!☀

Bilde fra balkongen. Palmene er litt i veien så det ble ikke like god utsikt som sist. (Bilde fra forrige innlegg Året's første bad")

Det bilde ble tatt sist vi var her i 2014. (Bilde av bassenget fra forrige innlegg).

Vi har vært å spist på en resturant for ca 1t siden. Halv 7 var vi på velkomstmøte i resepsjonen.

Og nå er vi på hotellrommet, chill med ferie i 2 uker!☀🏊

• ÅRET'S FØRSTE BAD🏊☀

Her er bassenget ved det hotellbygget vi ligger på. Det nærmeste.

I dag var årets første bad for meg.🏊 Litt etter kl 10 dro jeg og Tommy og fikk trenet litt på treningssenteret litte granne, mens mamma og Bestemor (mormor) dro ned til solsengene vi hadde gjort klart og solet seg til vi kom.☀

Er godt og varmt ute, veldig varmt i sola!☀ Så da er det viktig at vi smører oss nok med solkrem.

Tommy og meg har vært og svømt noen runder, men det har ikke mamma eller bestemor gjort så langt. Jeg skvatt litt vann på dem når jeg kom opp av bassenget.😂🏊😜 Men de bader nok etterhvert.

Det var deilig og bade, ta seg en svømmetur rund bassenget. Litt kaldt med det samme, men er vel siden kroppen var så varm med det samme.

Nå er vi på hotellrommet, for å spise lunsj. Jeg har spist pizza, og de ande laget seg Landgang med ost og skinke.

Så når vi er ferdig så skal vi ned igjen og sole og bade litt mere.🏊☀

• MALAGA

Bilde fra Gardermoen flyplass✈

Da var vi endelig kommet til Malaga, i Spania. Vi landet i Malaga kl 15:36. Så fikk vi sjekket ut, tatt toget til dit vi skulle osv.

Vi våknet tidlig i morgest, fikk spist litt og ordnet til vi skulle dra til flyplassen i Oslo, på Gardermoen. Flyet gikk halv 12. Så da vi kom, fikk vi sjekket inn også dro vi på duty free'en etterpå. Gikk ganske bra på denne flyturen! ✈🛩🛫🛬 Vanligvis pleier jeg og bli veldig redd og ja.. Siden jeg har flyskrekk, men det gikk overraskende bra nå!👍

Var godt å komme fram kjenner jeg.

Vi satt i midten av flyet, ved vingen.

Nå skal jeg ta meg en dusj og skifte til shorts, er så varmt her.

Så skal vi sikkert ut og spise senere i kveld. Snakkes senere.👋

• LANG BILTUR I VENTE🚙🚘

Det blir en lang biltur i dag! Mamma, Tommy, bestemor Emma og meg skal kjøre til Oslo i dag, eller er litt før Oslo da. Vi kjører vel kl 5 eller rundt da. Blir mange timer i bil da, er nok ikke framme før i morgen, nattmorgenen.

Vi skal på besøk til tante Runa noen dagen før neste reise kommer! Lenge siden vi har vært på besøk til tante Runa, så det blir jo gøy det da.😊

Får bare prøve å slappe av med musikk mesteparten av den lange kjøreturen som venter oss om noen timer.🎧

• GRUNNLOVSDAGEN!🇳

Da var vi kommet til den 17. Mai. 🇳 Gratulerer med dagen!😊

Den dagen vi fikk grunnloven i 1814. Nasjonaldagen vår!🇳

Jeg håper dagen blir fin! Spise mye is🍨🍡 Pølser🌭, vafler og kake. Se på folketoget og at det ikke blir regn i dag, slik det er meldt.🌧☔

Ønsker alle en riktig så fin 17. Mai feiring!🇳

• LANGHELG!!😃

(Bilder som ble tatt sist jeg var til pappa, fra 4-8. Mai).

Da var det fredag, og vi har langhelg! Yeey, skal bli godt. Fri helt til onsdag tror jeg det var i neste uke. Siden det er hellig dager.

I helga blir vi hjemme, så blir nok sikkert ikke så mye som skjer. Blir nok bare å slappe av, høre på musikk og kose meg.🎧❤ Snakke med folk og ja, spise osv.👍😊

Som dere sikkert vet har jeg hatt engelsktentamen i dag. Det gikk helt fint, men var noe jeg slet litt med. (Part A). Part B var langtidsvaroppgaven, og den gikk helt greit. Så var jeg ferdig kl 11. Pakket tingene og sekken og dro hjem. Godt å være ferdig med den. Nå har vi bare mattetentamen og nynorsktentamen igjen.

Nå er det snart 1 mnd igjen til vi får sommerferie og da gitt! Den 17. Mai er det akkurat 1 mnd igjen, vi får sommerferie den 17. Juni vi! 😃👍 Gleder meg til det da!! Og til i neste uke, kommer oppdatering om det senere i neste uke.

Så hva mer skal jeg si da.. God lang helg da folkens!😉 Nå sitter jeg og hører på musikk, som vanlig.🎶❤🎧

• ENGELSK TENTAMEN

I morgen har vi engelsktentamen! Så har vi fått et engelskhefte til i morgen, som forberedelse. Håper jeg får til.

Så nå hører jeg bare på musikk.🎧

Skal si litt om dagen min i samme slengen.

Jeg har jo vært på skolen, også har jeg fått tatt hørselstest til helsesøsteren på skolen, hørselen var det ikke noe feil med. Så det er jo bra!

Også fikk vi fri i de to siste timene, siden læreren ikke var tilstede.

Så hadde jeg time til kjeveortopeden i byen halv 3, så da fikk de satte på streng igjen etter jeg hadde vært å trekt siste tanna, så måtte de ta av strengen da.

Litt etter jeg kom hjem igjen spiste vi middag, også tok jeg med meg MacBooken min og dro på besøk, så fikk vi redigert litt av musikkvideoen min. Må nok filme mer, men har fått kommet litt i gang, så det er jo en god start! Håper den blir bra! Kanskje jeg kan legge ut link til den da den er ferdig og jeg har fått vist den til musikklæreren vår.

Ellers har jeg vært på besøk hele dagen, så kom jeg hjem igjen rundt 20:45 tiden tror jeg. Også har jeg bare vært på rommet og snakket med noen på messegner og hørt på musikk.🎧

• 10. MAI

God kveld!

Jeg var på mjølanstranda i stad. Var så fin solnedgang.🌅 Fint ved vannet.

Før i dag har jeg vært på skolen, også har jeg vært hjemme og hørt på musikk.🎧 Så fikk jeg plutselig besøk, også har vi vært sammen resten av dagen.

I går hadde jeg norsktentamen, å det gikk bra. Men måtte dra 10:45 siden jeg hadde time til tannlegen kl 11. Og da trakk jeg ei tann i underkjeven. Siste tanna jeg skulle trekke, endelig ferdig med det!

Også resten av dagen måtte jeg ta det med ro, så da hørte jeg på musikk og dro ut senere på en kveldstur med ei venninne.

• DA VAR JEG PÅ MO IGJEN

Nå er jeg kommet til Mo i Rana igjen. Etter noen fine dager på besøk til pappa!

Toget gikk 09:46 fra Steinkjer, men siden Sigurd og de andre skulle på Verdal så tok jeg toget fra Verdal i stedet for Steinkjer.

Da vi hadde fått satt av de andre kjørte jeg og pappa til stasjonen, da vi ventet så vi en tavle som var oppned.😂 (bokstavene var oppned) Den automaten man bestiller billetter på virket heller ikke, var i ustand. Så han måtte betale direkte til konduktøren, ble litt dyrere det da. Men men, må man så må man.

Meg og pappa❤

Er bestandig så trist å si hade og dra. Jeg ble lei meg, men heldigvis er det ikke så lenge til jeg kommer igjen!❤☺ Det blir bra.

Sigurd, Wenche og meg på tur til Verdal. Mens Arwen satt framme så hun ble ikke med på bilde, pappa kjørte og Patrick og Heilie var hjemme siden det ikke var plass i bilen til flere.

Har i alle fall koset meg mye på 4 dager! Vært litt på Levanger og en tur og fikk møtt en gutt.❤ Også vært litt på Verdal, overnatting og ja hatt det fint!😊👍

• VENNEBILDER MED CHRISTINA📸

Da jeg hadde besøk før i dag av Christina og Maria tok vi masse fine bilder osv. Maria tok bilder av meg og Christina, også tok Christina bilder av meg og Maria. Christina ville ta bilder siden jeg drar til Mo igjen i morgen. Så da gjor vi det.

Har ikke fått noe tillatelse av Maria til å dele bildene på bloggen, hun har ikke sagt noe, så derfor er det ikke noen bilder med av meg og Maria. Men har tillatelse av Christina i alle fall. #enjoy 👇

Fint å se tilbake til etterhvert.😊👍 Minner. (Samme med masse andre bilder jeg deler på bloggen).

• OVERNATTING

God morgen!

I natt har jeg overnatta til Christina. Skal si litt om dagen i går i samme slengen, siden jeg ikke publiserte noe blogginnlegg i går.

Da jeg hadde stått opp og fått ordnet meg og spist frokost ville Christina og Hanne (lillesøsteren hennes) komme oppover til meg en tur, så jeg gikk i mot dem.

Da vi var kommet til oss dro vi på trampolinen å hoppa og var der en god stund før vi la oss ned og hørte på musikk.🎧

Senere på dagen ble jeg og Heilie med til Christina og Hanne, så fikk vi hamburger og drikke, før vi skulle bort. Rundt halv 5 kjørte vi til Verdal, så satte jeg og Heilie på med Christina og Hanne til Verdal. Pappa og de andre skulle også dit, men var full bil så var ikke nok plass. Det er taekwondoleir denne helgen, Sigurd broren min har begynt på det, lillesøsteren til Christina har gått på det en stund. (Kampsport). Haha jeg skremte Christina i går når hun kom ut fra doen😂 Var på en skole i Verdal, var en stor skole.

Så var vi og så på dem da, også var det ferdig kl 9, så da kjørte vi hjemover til Røra igjen.

Da jeg kom hjem til pappa igjen begynte jeg å pakke litt til vi skulle begynne å gå nedover til Christina. Så hørte vi på høy musikk på music angelen mens vi gikk til dem. Også fikk jeg møte Maria før vi gikk nedover. Hun hadde vært borte de andre dagene så fikk ikke møte hun før i går da, snakket litt med hun da før hun og vi dro.

Da vi kom hjem til Christina fikk vi ordnet klart til kvelden, etter det så gikk vi inn på rommet til Gøran (storebroren hennes) også hørte vi litt på musikk en stund, så fant vi en film å se en liten stund etter. (Skrik 4), synes ikke den er noe skummel, men Christina synes den var skummel.

Da filmen var ferdig gikk vi på bade og stelte oss før vi gikk på rommet.

Nå skal vi snart stå opp, så får dere ha en fin dag videre! 😊

• FLOTT DAG!

I dag har jeg hatt en fin dag!

Så har jeg vært på besøk til Christina en tur i dag. Da vi hadde møttes fant vi ut at vi skulle gå til kaia en tur, også var litt ute før vi dro inn til henne. Også begynte vi å gå hjem til meg etter en time sikkert. Vi snakket og hadde det gøy når jeg var til Christina.

Da vi kom hjem til meg så hadde pappa begynt å sette på grillene, få fyr i dem, siden vi skulle grille. Så da spiste vi god grillmat og drakk brus. Også grillet marshmallows på pinne etter vi hadde spist grillmat.

Også tok jeg og Christina toget til Levanger som gikk kl 17:44. Så møtte vi noen.😏 Gikk litt rundt i gatene, også var vi litte granne i skateparken før vi ble henta av moren til Christina. Vi ble henta i 9 tiden.

Så nå sitter jeg på stua og slapper av.

Ha en fin kveld videre folkens!😉

• KOSELIG I GRILLHYTTA I NATT

Sent i går kveld gikk jeg ut til pappa i grillhytta, så snakket vi og hadde på litt musikk i bakgrunnen. Kl var 23:46 da jeg kom i grillhytta. Mørkt og stille ute.

Er så koselig å sitte rundt bålet, eller flammen og kjenne den gode varmen.🔥 Bestandig like koselig der ute!

Før jeg dro i grillhytta satte jeg inne i sofaen sammen med stemoren min Wenche. Da satte vi å snakket litt om alt mulig. Også litt etter jeg kom fram i går tok de fram litt snacks og brus. Også så vi litt på TV. Var bare de to småsøsknene mine som var hjemme når jeg kom. Sigurd og Heilie kommer i dag.

Senere i dag har vi planer om å grille.🔥😊 Så håpe at finværet kommer slik det er meldt! Krysser figurene for det ja.

Tok en selfie av meg og pappa i grillhytta.

Høydeforskjell ja.👇

Så gikk jeg inn i 1 tiden i natt, så kom pappa en stund etter.

Da jeg skulle legge meg fikk jeg meg en liten overraskelse, nemlig at Lucifer lå i senga og venta på meg.❤

I stad fikk jeg tatt meg en god og varm dusj.😅🚿

• I DAG REISER JEG

Når skoledagen er ferdig har jeg noe å glede meg til. For i dag reiser jeg nemlig med toget som går kl 15:31 til pappa! Skal være fra 4.-8. Mai (4 dager), også kommer jeg ikke fram før i kveld, kl 20:37 stod det på billetten.

Så når jeg kommer hjem fra skolen så har jeg bare å sjekke at jeg har fått med meg alt jeg skal ha med, og få spist litt før jeg blir kjørt til togstasjonen og før jeg drar på toget.🚇🚊🚉🚈🚄🚆🚂

Skal bli godt å komme til trønderlag igjen! Møte pappa og de andre i familien igjen, og vennene mine! 😃❤ Gleder meg sånn! Blir så godt å komme fram til farsan.

Togturen min blir nok for det meste å bare høre på musikk regner jeg med.🎧

• GLOSSYBOX APRIL

Da var glossyboxn for april endelig kommet! Herlig! ☺ Kom ikke før i mai da, men men.. Sånn kan det bli av og til. Nå skal jeg vise dere produktene jeg fikk.

HEY HONEY Good morning: Honey Silk facial serum

Er en lett og luksuriøs fuktighetsgivende serum som beskytter og jevner ut hudtonen og gir en fin glød.

Orginalpris: 340kr/30 ml

UNANI Dermo defense face mask

Denne ansiktsmasken holder din hud næret og hydrert og den fjerner urenheter. Den brukes 1-2 ganger i uken på et rent ansikt. Skal virke i 10min, og rens deretter med vann.

Orginalpris: 160kr/100 ml

PALMOLIVE Palmolive gourmet

Denne gir deg en herlig og velpleid følelse mens du dusjer. Inneholder naturlige ekstrakter og fuktgivende ingredienser.

Originalpris: 36,90kr/250 ml

STUDIO 10 Brow lift perfecting liner

Er en øyenbrynspenn og highlighter i et! For hver øyenbrynspenn som studio 10 selger, donerer de hele overskuddet til kreftorganisasjonen "look good del better".

Orginalpris: 250kr/st

ELIZABETH MOTT Thank me later eyeshadow primer

En lett og vanntett primer for øyenskygge som glatter ut huden og gjør det lettere å legge sminken. Primeren sørger for at sminken sitter bedre og lenger uten et skjoldete resultat.

Orginalpris: 175kr/10 g

Det var de produktene jeg fikk for denne mnd.

• GOD KVELD

Hei og god kveld!

I dag har jeg nesten ikke vært hjemme. Etter skolen spiste jeg litt så dro jeg på trening i ca 1t sammen med ei venninne. Så da jeg kom hjem igjen fikk jeg skiftet og ordnet meg litt før jeg skulle ut igjen. Kl 16:00 skulle jeg og 3 andre jenter fra klassen møtes hjemme til en av dem så fikk vi snakket og diskutert litt om hvordan vi skal gjøre det på musikkvideoen vi må lage, tidsfristen for å levere den inn er 18. Mai. Så da må den være ferdig redigert. Så kom ei venninne fra a-klassen ut sammen med oss.

Også har vi vært så heldig med været i dag og! Sol☀ Men var mye vind i tillegg da...! Men ellers så var det god ute.

Var ute lenge, så ble jeg med hun fra parallellklassen inn også spiste vi pizza og snakket.🍕

I halv 8 tiden syklet jeg hjem. Også akkurat da jeg var kommet til garasjen kom Kevin (en kompis) rett bak meg med sykkelen sin, da ble jeg litt skremt ass. Haha, så dro jeg ut igjen sammen med han like etter jeg var ferdig på do. Så kom jeg hjem kl 21:06 igjen. Så nå hører jeg på musikk.🎶🎧 Også skal jeg få ferdig en presentasjon til i morgen.

• 1.MAI

Da var vi jammen kommet til mai! I dag halv 12 skal vi til byen å se på folk som kjører (råe/kule) biler og motorsykler. Siden det var natt til 1. Mai var russen og mange ungdommer i klokkerhagen og festet. Var mindreårige og der. Jeg var ikke der, men så saker i media om at politiet måtte stenge av siden det var så mye bråk og fulle folk.. Jaja sånn kan det gå.

I går var jeg på trening, også dro jeg, mamma og Pluto til sund som er på Hemnes. (Eller litt før)?! Men ja, uansett så var vi på besøk til den ene onkelen min og samboeren hans, de fikser og ordner slik at det blir mer som et feriehus. Og på den plassen og i det gamle huset har mamma og deres familie bodd i siden de var små. Så er det gård litt lenger bort fra huset, også åker.

Dro hjem litt etter halv 8, siden mamma skulle på jobb kl 9 på kvelden. Så gikk jeg i dusjen, og etter det var jeg hjemme alene til kl 11. Så jeg fant meg brus og potetgull og satt i stua med høy musikk på og bare hørte på musikk og sendte snapper!👍. Da Tommy kom hjem så vi på supermann som gikk på TV'en, da filmen var ferdig gikk vi å la oss.

Nå skal jeg opp og spise frokost også må jeg selvfølgelig ut med Pluto, fordi mamma er så lat..! XD